Часті помилки при складанні скарги на результати тендера
14.03.2021
Не дивлячись на те, що основною метою створення системи ProZorro була мінімізація корупції при проведенні державних закупівель, деякі замовники все ще намагаються якось обійти систему. Один з варіантів, як це можна зробити – зарані договоритися з певними компаніями-учасниками тендеру, та обирати саме їх пропозицію. Досить часто, ці заявки можуть бути не зовсім економічно вигідними і після розкриття всіх пропозицій в інших учасників виникає цілий ряд питань.
Ті фірми, які робили більш економічно вигідні пропозиції мають реальну можливість оскаржити результати й повернути справедливість. Тут не так важливо, де саме ви брали участь в тендері, чи то був сайт tender.uub.com.ua, чи якийсь інший ресурс. До переваг саме української універсальної біржі (УУБ) можна віднести лише зручність самого сайту, що трішки спрощує процес оскарження
Які помилки часто допускають учасниками?!
Складання самої скарги – це не такий простий процес й не зовсім досвідчені фірми допускають досить неприємні помилки.
Дуже часто, учасники помиляються і замість того, щоб оскаржити результати тендеру просто заповняють певне звернення до замовника для того що той усунув певні порушення. Як результат, такі скарги вважаються недійсними. Відповідно, реальні оскарження від інших учасників можуть бути просто непоміченими за того, що інші фірми не можуть розібратися в тому, як працює ця система.
Саме тому, потрібно приділяти особливу увагу таким моментам, як:
- Порядок подачі оскарження;
- Форма оформлення заявки;
- Термін, відведений на подачу скарг;
- Зміст заявки.
Всі ці моменти потрібно враховувати, вони ж прописані і у 18-й статі закону України про державні закупівлі.
Ще одна актуальна помилка – це відсутність сплати за відправлення та розгляд скарги. На це учасники іноді і зовсім не звертають уваги, вважаючи, що дана послуга є безкоштовною. Насправді ж, для того, щоб ваша скарга була розглянута. За неї повинна бути внесена певна сума коштів. Якщо це виконання ремонтних робіт, тоді сума сплати 15.000 гривень. У випадку з послугами та товарами вартість в три рази нижча.
В цілому, процес не є якимось дуже складним. Головне – це підійти до оформлення скарги максимально уважно. На це доведеться витрати трішки часу, але можна бути запобігти неприємних казусів.